من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

چاقی کودکی ، یک مورد ساده نیست
در سال 1997 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) چاقی را به عنوان اولین بیماری همه گیر غیر واگیر شناخته کرد. این بدان معناست که از یک طرف یک بیماری است و از طرف دیگر به سرعت در حال گسترش است. کودکان نیز از این بیماری همه گیر نجات نگرفتند. در مورد کودکان یونانی ، مسائل بسیار نگران کننده است ، زیرا یونان یکی از اولین مکان های چاقی کودکان در اروپا را اشغال می کند. اینکه کودک چاق است می تواند با استفاده از برخی جداول منحنی رشد ویژه مشخص شود.
چاقی چیست؟
چاقی یک بیماری چند عاملی است و بیماری است که به عوامل زیادی بستگی دارد ، علل آن می تواند ارثی ، ژنتیکی یا محیطی باشد. در بین عوامل محیطی ، اختلال در خوردن غذا در مواجهه با اضافه مصرف مواد غذایی نقش مهمی دارد. وضعیت والدین هم از نظر ژن و هم برای محیطی که کودک در آن رشد می کند و همچنین از نظر عادات غذایی که از خانواده پذیرفته می شود ، بسیار مهم است. فقط به اطلاعات زیر توجه کنید:
وقتی یکی از والدین چاق باشد ، فرزندشان به احتمال زیاد 40 درصد چاق می شود و بزرگسالان هم چاق هستند و احتمالاً فرزندشان 70 درصد چاق است و غیره.
ارائه دهنده بسیار مهمی که در ایجاد بیماری نقش دارد فقدان فعالیت بدنی است. کودکان یا دیگر وقت آزاد زیادی ندارند و یا کسانی که آن را دارند بیشتر و بیشتر وقت خود را در مقابل تلویزیون یا با بازی های ویدیویی می گذرانند.
این تقصیر والدین است که آنها اغلب به دنبال یک دلیل آشکار برای اضافه وزن فرزندشان هستند. این توضیحات در واقع اطمینان بخش است زیرا آنها از یک روش درمانی اختصاصی بهره مند می شوند که باعث کاهش وزن اضافی فرزندشان می شود. در صورت وجود این علل نادر است.
آنها همیشه با مکث در منحنی شکست همراه هستند: کودک چاق می شود اما بلندتر نمی شود یا حداقل بسته به سنش بلندتر نمی شود. یعنی وقتی کودک به دلیل بیماری دچار اضافه وزن می شود و سیستم غدد درون ریز او مانند تیروئید ، غده های آدرنال یا غده هیپوفیز را به خطر می اندازد ، به همان اندازه که مطابق سنش رشد نمی کند رشد نمی کند ، بنابراین در صورت جستجوی چنین بیماری هایی ضروری نیست. رشد کودک طبیعی است.
فایده چاقی کودکان چیست؟
چاقی کودک باعث ایجاد برخی بیماریها یا اختلالات روانی می شود که حتی بعد از بزرگسالی نیز می تواند رخ دهد.
رایج ترین چیست؟
•    بی اختیاری ادرار ، پس از چند تلاش شدید ، خصوصاً در دختران ، این بی اختیاری ها هنگام بروز دیگران در احساس تحقیر بسیار شدید ایجاد می کنند.
•    آرامش پوست و شکنندگی آن ، با ظهور علائم کششی.
•    مشکلات تنفسی ، یعنی تنگی نفس یا آسم بعد از خستگی .در حین انجام فعالیت بدنی ممکن است مشکل در تنفس وجود داشته باشد و فرد را وادار به متوقف کردن تلاش کند.
•    در سنین نوجوانی: در دوره بلوغ می توانیم صحبت کنیم که قبل از 8 سالگی برای دختران رخ دهد و قبل از 9 سالگی برای پسران .این نوجوانی به نوبه خود می تواند منجر به تمسخر از طرف همسالان شود.
•    سنگ های صفراوی.
•    افزایش کلسترول و تری گلیسیرید.
•    مشکلات اسکلتی: وزن بیش از حد بدن بر بدن در حال توسعه تأثیر جدی دارد ، زیرا تشکیل استخوان هنوز کامل نشده است. زانوها آسیب پذیرترین عضو هستند و اغلب در کودکان چاق آنچه را "زانوهای کج" می نامیم ، متوجه می شویم. زانوها رو به داخل قرار دارند به طوری که یکدیگر را لمس کنند).
•    فشار خون بالا (در کودکان کمتر شایع است).
•    دیابت.
•    مشکلات روانی و حتی افسردگی. مشکلاتی که با تمسخر کودکان دیگر و محرومیت های اجتماعی ایجاد شده است.
ترمیم وزن طبیعی
کاهش وزن اضافی را می توان با استفاده از دوچرخه تشبیه کرد: برای شروع دو پدال لازم است و سپس باید سعی کنید از یک پدال به دیگری تغییر دهید. پدال اول مربوط به تغذیه و دومی مربوط به فعالیت بدنی است.
هدف: از گریپ فروت گرفته تا کدو سبز
کودکان یک مورد خاص هستند زیرا رژیم غذایی آنها انرژی لازم برای زندگی و مواد لازم برای رشد آنها را فراهم می کند ، به همین دلیل نمی توان غذای کودک را بدون تأثیر بر سلامتی وی کاهش داد.
ارگانیسم های کودکان کاملاً در حال جابجایی هستند ، بنابراین محدود کردن میزان مواد غذایی که در آن رشد می کنند ، بدون ذخیره آن آسان تر است. کودکی که کمی چاق است نسبت به بزرگسالی یک مزیت بزرگ دارد: رشد او. بدون از دست دادن وزن ، هدف اصلی آن اگر وزن خود را در حین توسعه تثبیت کند ، لزوماً کاهش وزن خواهد بود و از گریپ فروت آن را به کدو تبدیل می کند.
کاهش وزن رضایت بخش که به رشد آسیب نمی رساند ، در مرحله اول از طریق پذیرش عادات غذایی جدید است.
در هر حالت ، آنها این فرصت را به دست آورده اند ، با وجود موانعی که به سختی می توان تصور کرد. "
•    بگذارید بشقاب خود را دوباره پر نکنیم و همیشه در یک قسمت بمانیم ، که به اندازه بزرگسالان نیست
•    غذا خوردن در اوقات خاص ، وقت داشتن و عجله نکردن
•    خوب است وقتی می خوریم که تلویزیون تماشا نکنیم
•    صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است - می تواند روز شما را بخوبی رقم زده یا خراب کند. مطالعات نشان داده است کودکانی که صبحانه نمی خورند دارای اضافه وزن هستند و احتمال بیشتری دارند که بزرگسالان چاق شوند.
•    دهم در مدرسه نباید یک انتخاب ناسالم والدین یا از ناهارخوری باشد
•    والدین باید در رژیم غذایی خود الگوی نقشی باشند والدین باید فرزندان را برای افزایش فعالیت بدنی ترغیب کنند
•    والدین نباید غذاهای خاصی را مقصر بدانند و به آنها سمبولیک مجازات یا پاداش را بدهند کودک باید از تمام گروه های غذایی (لبنیات ، میوه ها ، سبزیجات ، غلات ، گوشت و مشتقات آن) غذاهای مصرف کند.
در نتیجه..
چاقی کودکی مشکلی است که در کشور ما آغاز شده است و نسبتاً نگران کننده ای را به خود اختصاص می دهد. این بیماری چند عاملی است ، که در آن عوامل زیادی در ایجاد آن نقش دارند. بنابراین ، بسیاری از عوامل باید برای جلوگیری از بروز آن (والدین ، معلمان ، ایالت و کودک) با یکدیگر کار کنند. آنچه نباید فراموش کنیم این است که کودک در اوج رشد خود قرار دارد ، بنابراین رژیم غذایی کودک باید متعادل
 و متنوع باشد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.