من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

زبان بدن: آنچه "اتفاق می افتد" بدون کلمات.

به گفته کارشناسان ، تنها 8٪ از ارتباطات انسان "با کلمات" اتفاق می افتد. بقیه پیامهایی که به طور عمدی یا ناخواسته به اطراف ما می فرستند توسط زبان بدن ، وضعیت بدن ما ، حرکات ، صورت و لحن صدای ما منتشر می شوند. پیام هایی که بیشتر ما به طور ناخودآگاه رمزگشایی می کنند - و این غریزه است که باعث می شود احساس کنیم مانند کسی هستیم که فقط با او ملاقات کرده ایم یا نه. این لرزهایی نیست که افراد درونگرا قسم بخورند ، این چیزی است که ملموس تر است.

این واقعیت که ما واقعاً زبان بدن را به صورت ناخودآگاه درک می کنیم - و دقیقاً همانگونه که ناخودآگاه نسبت به آن واکنش نشان می دهیم ، با نگرش / بیان / حرکات خودمان - مانع از آن نشده است که ارتش متخصصان از صرف وقت و هزینه نامحدود برای تحقیق برای رمزگشایی آن استفاده کنند.

که به خصوص در مواردی مانند مواردی که ما سعی می کنیم بفهمیم آیا دوست مشترکی را که دوست داریم (این احساس ما است یا خیر) دوست داریم ، الان چند دقیقه معاشقه کرده ایم ، بسیار مفید است ، اما فقط به این دلیل که او ما را دوست دارد ، رمزگشایی ای که معمولاً باید باشد به طور غریزی و عصبانی کار می کند.



یکی دیگر از دلایل بسیار مهم این که خوب است اصول زبان بدن را بدانیم این است که این روش - خوب ، و با کمی تمرین - ما می توانیم آن را کنترل کنیم ، یا تأکید بیشتر بر روی پیامهایی که می خواهیم ارسال کنیم ، در این حالت علاقه عشق یا پنهان کردن پیامهایی که نمی خواهیم آنها را ببینیم - حداقل قبل از اینکه مطمئن شویم که متقابل است.

و چگونه مطمئن شویم؟ به راحتی ، علائم زیر را با دقت رعایت کنید.

اول از همه ، uni*******

شما به خوبی در راه خود هستید اگر:
* همدم شما به چشم خود نگاه می کند ، مرتباً خودش را باز و بسته می کند - واکنشی که توسط مردمک چشم ایجاد می شود ، و هنگامی که به هدف تمایل خود نگاه می کنیم رشد می کند. عجله نکنید اگر نگاه او ثابت نماند ، ناامید نشوید ، اما گاهی اوقات کم می شود و به دور می شود: بسیاری از افراد از نگاه طولانی مدت به چشمان یکدیگر احساس ناراحتی می کنند ، به خصوص اگر تازه او را ملاقات کرده باشید. ظاهری که از "چشم" به لب ها "سفر می کند" - که در آن مدتی طولانی تر می ماند - دوباره به عقب باز می شود دلیل خوبی برای باز کردن شامپاین است.
* او به طور ناخودآگاه حرکات شما را کپی می کند: وقتی شما آن را روشن می کنید ، یک سیگار را روشن می کند ، به محض اینکه مال خود را روی میز گذاشتید ، از نوشیدنی خود می نوشد ، او در موقعیتی شبیه به شما می نشیند. "آینه کاری" حرکات شما نشانه روشنی تحسین است ، بلکه یک جمله ناخودآگاه است که شما متناسب هستید.
* قسمت بالایی بدن او کمی به سمت شما تکیه می یابد و این نشانگر علاقه ، بلکه صمیمیت است. حتی بیشتر ، شانه هایی که کمی به سمت داخل بسته می شوند ، مثبت ترین علامت همه است ، حرکتی که نشان می دهد ما ناخودآگاه می خواهیم دیگری را در آغوش بگیریم.
* زانو ، کف پا یا شانه های شما حتی در هنگام نگاه کردن به دیگری رو به رو هستند.
* او با پشت خود راست می نشیند ، وضعیتی که نشان می دهد او به آنچه می گویید توجه می کند ، بلکه این که سعی می کند تا روی شما تأثیر خوبی بگذارد.
* کف دست هایش آرام است و این نشان می دهد که او احساس راحتی - شاید آشنا - با شما دارد. در موارد نادری که آنها نیز روبرو هستند ، می توانید شامپاین ها را باز کنید: اعتماد وی را بدست آورده اید.
* شما را به طور تصادفی یا لحظه ای در مکان های معصوم - مثلاً - لمس می کند. در بازو در حالی که می خندید به چیزی که شما گفته اید ، در دست خود است تا توجه شما را جلب کند یا به آنچه که می گوید تأکید کنید.

وقت آن است که او را رها کنیم و حرکت کنیم:
* دستهای او روی سینه او عبور می کند. اگر سرد نباشد ، در بهترین حالت این نگرش نشانگر احتیاط است ، در بدترین حالت که همکار شما در تلاش است تا بین شما "دیوار" ایجاد کند.
* او سر خود را به طور مداوم تکان می دهد - نه ، این بدان معنا نیست که او به آنچه می گویید توجه می کند ، بلکه برعکس. حتی اگر او از روی دست خود یا دیوار پشتیبانی کند ، حتی از این بدتر نیز خواهد بود. ما حاشیه کوچکی برای شما باقی می گذاریم که در صورت وجود علائم واضح دیگر خستگی نگران نباشید.
* کف دست او کاملاً محکم ، مشت و یا اندکی سست ، اما باز نیست ، و این نشان می دهد که او با شما راحت نیست. زانوها ، کف پا و انگشتان پا که با شما روبرو نیستند ، کمبود علاقه نشان می دهند.
* فاصله بین شما به گونه ای است که به هیچ عنوان نمی توانید به طور تصادفی بازوهای خود را لمس کنید. اگر مثلاً در یک میز نشسته اید ، و همکار شما هرگز سعی نمی کند فضای بین شما را کاهش دهد ، مثلاً حتی کمی به سمت خود خم شود ، خبر خوب نیست.
* در حالی که مشغول صحبت هستید ، نگاهش به فضا می رود: چه حوصله باشد و چه بدتر از همه - حرف او را باور نمی کند. در هر صورت ، وقت آن است که او را رها کنیم.

کاری که زنان انجام می دهند (و منظور آنها اهمیتی است)
* آنها با موهای خود بازی می کنند. نه ، عصبی بودن نیست ، معاشقه است ، و بله ، خیلی ها این کار را با هدف انجام می دهند تا علاقه آشکاری نشان دهند. اینکه آیا او آن را آگاهانه انجام دهد یا خیر ، نشانه بسیار خوبی است.
* لباس را صاف کنید ، با دستبند / گردنبند / جواهرات که به طور کلی می پوشند ، بازی کنید ، با دست فشار دهید یا موها را به عقب تکان دهید تا گردن قابل مشاهده باشد. پیام ناخودآگاه (؟) این است که چیزی پوست آنها را نوازش می کند - که کمی بیشتر آشکار می شود ، در صورتی که متوجه نشده باشید.
* از پاهایتان عبور کنید تا زانوها به سمت شما قرار بگیرند. آنها از روی آن عبور می کنند ، از روی آن عبور می کنند و دوباره از پاهای خود عبور می کنند ، به طور کلی از معاشقه ساده فرار می کند و به مرحله دیگری می رود ، بنابراین ما حتی به آن اشاره نمی کنیم: اول اینکه از موضوع فرار می کند و ثانیاً همه ما می دانیم معنی آن چیست.
* آنها در صندلی صندلی یا مبل بغل می شوند ، پاهای خود را در صندلی خود قرار می دهند و آنها را با آغوش در آغوش می گیرند ، به طور کلی در موقعیت هایی قرار می گیرند که باعث می شود آنها کوچکتر به نظر برسند - همیشه در اندازه و محافظت نشده. آیا ما نیاز به توضیح آن داریم؟
* آنها سر خود را به طرف کج می کنند ، شما را به چشم نگاه می کنند و لبخند می زنند ، سرشان را پایین می آورند و بازیگوشانه نگاهشان را برآورده می کنند تا شما را ملاقات کنند ، انگشت شست یا پیشانی را کمی گاز بگیرید. ما به روشنی مصرف می شود.

و مردان؟
* (شوکه نشوید بلکه) انگشت شست خود را در جیب شلوار یا پشت کمربند خود قرار دهید تا کف دست شما نقاط مورد نظر را نشان دهد. این چیزی نیست که شما فکر می کنید ، یک غریزه بدوی است - و حرکت ناخودآگاه است.
* در وضعیتی بنشینید یا ایستاده باشید که به تصویر آنها حجم می دهد - شانه ها و قفسه سینه به سمت بیرون ، بازوهایی که در پشت صندلی یا مبل دراز می شوند یا هنگام ایستادن از بدن جدا شده اند. همین مسئله در مورد صورت نیز وجود دارد ، اما کاملاً غیرقابل تصور است: بینی هایی که کمی به طرفین حرکت می کنند ، لب هایی که به هم چسبیده نیستند - اما شما آنها را آشکارا نمی گویید.
* مو را درست می کنند ، کراوات یا یقه پیراهن را صاف می کنند ، لباس را می گذارند. این موارد قبل از شروع صحبت با شما یا کمی ناخودآگاه ترجیح داده می شوند ، در غیر این صورت ما آنها را نشانه خوبی نمی دانیم - البته همیشه به نظر شما در مورد خودشیفتگان بستگی دارد.

قانون چهار (علائم)
قبل از شروع نتیجه گیری ، به یاد داشته باشید که متخصصان توصیه می کنند حداقل چهار علامت برای اطمینان پیدا کنید. این واقعیت که شخص دیگر شما را به چشم نمی بیند ممکن است به دلیل این باشد که شرمنده باشد ، این که دست های خود را روی سینه خود عبور داده است ، ممکن است به دلیل سرماخوردگی باشد یا اینکه معمولاً عادت دارد مانند او بنشیند. اگر با این حال ، اینها با دو علامت منفی دیگر ترکیب شوند ، حاشیه خطا از بین می رود - مگر اینکه شما به "خوانده شده" سقوط کرده باشید ، که یاد گرفته است زبان بدن خود را کنترل کند تا او قبل از نشان دادن آن علاقه نشان ندهد.

چارلی چاپلین به عنوان یکی از موفق ترین بازیگران و پیشگامان ارتباطات غیر کلامی شناخته می شود. او برای برقراری ارتباط با مخاطبانش از زبان بدن استفاده می کرد. زبان بدن در مذاکره هم نقش مهمی ایفا می کند. یک مذاکره کننده می تواند در حین مذاکره دائما از حالات و حرکات مختلف استفاده کند و باعث ایجاد حس مثبتی در طرف مقابلش شود.

بدن ما دائما به طور آگاهانه یا ناآگاهانه در حال سیگنال فرستادن است و نمی توان این سیگنال ها و پیام ها را از کار انداخت. یک مذاکره کننده باید بتواند منظور و قصدی که پشت کلمات پنهان شده اند را از ارتباط غیر کلامی فرد متوجه شود و نظر صادقانه یا فریبکارانه طرف مقابلش را از روی زبان بدن او تشخیص بدهد. آموزش مناسب به مذاکره کننده کمک می کند تا کم کم چنین مهارت هایی را ارتقا بدهد و بتواند ارتباطات غیر کلامی را به درستی درک و تفسیر کند. این کار باعث می شود تا او در جریان مذاکره به طور موثر و کارآمدی ارتباط برقرار کند.

ارتباط از طریق زبان بدن در مذاکرات

از زبان بدن یک مذاکره کننده می توان حالت عاطفی او و قصد و هدفش از بیان کلمات را فهمید و جملاتش را تفسیر کرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.