من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

ریفلاکس معده و رژیم غذایی معده
ریفلاکس معده به دلیل برگشت آب اسید معده به مری است. در حالی که معده از اسید معده محافظت می شود ، مری هیچ گونه محافظتی در برابر اسید مکرر ندارد ، هنگام تماس با آن تحریک می شود و بنابراین علائم کلاسیک ریفلاکس رخ می دهد ، گرمازدایی. علائم کاهش حاد غالباً وجود دارد. امروزه می دانیم که اسید معده همچنین می تواند به ارگان هایی که در تماس با مری مانند نای ، ریه ها و حنجره هستند ، بازگردد و علائمی مانند آسم ، سرفه ، کوفتگی ، حنجره ، درد قفسه سینه را نشان دهد.

فرکانس GOP چیست؟
بیماری ریفلاکس معده به معده ، معروف به GERD ، به عنوان 44٪ از بزرگسالان در ایالات متحده یک مشکل عمده بهداشتی است. حداقل یک بار در ماه ، 12٪ از علائم عود مجدد حداقل 5 بار در هفته رنج می برند و بیش از 5٪ علائم روزانه را گزارش می کنند. با توجه به یونان ، داده های مطالعه اپیدمیولوژیک اخیر بنیاد هلیونی معده و تغذیه نشان می دهد که 38٪ از ساکنان حوضه دارای علائم ریفلاکس هستند.

چه موقع تشخیص انجام می شود؟
اگر علائم ریفلاکس بیش از دو بار در هفته رخ داده و بر کیفیت زندگی بیمار تأثیر بگذارد ، در نتیجه بیمار از بیماری ریفلاکس معده به نام GERD رنج می برد. در این حالت ، بیمار باید شروع به درمان کند. گزینه های درمانی شامل دارو ، جراحی و جراحی آندوسکوپی است. این روشها با توصیه ای برای تغییر رژیم غذایی همراه هستند.

در رژیم خود چه تغییری کنید؟
در واقع ، یکی از اولین نکاتی که به بیماران مبتلا به GERD داده می شود ، تغییر رژیم غذایی خود به منظور کاهش علائم ریفلاکس هستند. این توصیه به معنی اجتناب از غذاها و نوشیدنی هایی است که می توانند علائم ریفلاکس را بدتر کنند.

این گروه شامل موارد زیر است:

میوه های خانواده مرکباتآب میوه هاشکلات ، نوشابه های گازدار و الکلینوشیدنی های کافئین دارغذاها و سس های مبتنی بر گوجه فرنگیپای با برگشیرینی های شربتمحصولات نعناغذاهای ادویه دارشراب قرمزپیازسیرغذاهای چرب
به نظر می رسد غذاهای فوق باعث کاهش فشار بر روی اسفنکتر پایین مری (CSF) ، اسفنکتر بین معده و مری می شوند و نقش آن عمل به عنوان دریچه ای است که از بازگشت مایعات و مواد غذایی معده به مری جلوگیری می کند.

آیا واقعاً نیاز به اجتناب از این غذاها وجود دارد؟
بررسی بیش از 100 مطالعه علمی در مورد اثربخشی اصلاحات رژیم غذایی نشان می دهد که خوردن غذاهای خاص می تواند علائم عود را بدتر کند. با این حال ، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که ممنوعیت مصرف آنها باعث بهبود گرمای رتروگراد شده یا از عود عوارض رفلاکس اسید جلوگیری می کند.

چه تغییراتی می تواند کمک کند؟
کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. علاوه بر این ، پرهیز از غذاهای خاص برای هر بیمار ، که پس از آن قسمتهای عودشده را تجربه کرده است ، یک احتیاط واضح است.

از آنجا که غذاهای "مضر" در افراد مختلف متفاوت است ، ضبط کردن مواردی که علائم آنها را بدتر می کند برای بیمار مفید خواهد بود. بنابراین ، به عنوان مثال ، اگر بیمار متوجه شود که کیک پنیر وی بسیار گرم است ، قابل درک است که محدود کردن مصرف وی تأثیر مفیدی بر روی دفعات عود خواهد داشت.

در هر صورت ، اصلاح رژیم غذایی گزینه ای برای بیماران مبتلا به عود غیر عود از عود است. در بیماران با علائم شدیدتر ، تغییر رژیم غذایی نمی تواند جایگزین درمان علامتی (دارویی یا جراحی یا آندوسکوپی) شود. درمان مناسب پس از مشورت با پزشک معالج همان چیزی است که به کاهش علائم عود و جلوگیری از عوارض آن کمک می کند.

در نتیجه
به نظر نمی رسد رژیم های غذایی سخت اجتناب به ویژه در معالجه GERD مؤثر باشد. هر بیمار یک مورد جداگانه است ، غذاهایی را می شناسد که علائم آنها را وخیم تر می کند و بنابراین می آموزد که از آنها و فقط غذاها اجتناب کند. از عادات ساده روزانه ، کاهش وزن بدن و بالا آمدن پیشانی در بستر از مواردی است که ثابت شده است که تأثیر مثبتی در رگرسیون علائم رگرسیون دارد.

تأکید بر این نکته مهم است که تغییرات در زندگی روزمره در درمان GERD نقش حامی دارند. تماس با پزشک معالج جهت معالجه مناسب مهمترین عامل در درمان این بیماری است.

درد معده با چه ارگان‌هایی در شکم ارتباط دارد؟

درد معده، شکایتی شایع در کودکان و بزرگسالان است. درد معده ممکن است از یک درد مبهم تا یک درد شدید و تیر کشنده متفاوت باشد. در قسمت فوقانی معده چندین ساختار حیاتی وجود دارد از جمله: قسمت فوقانی روده‌ها، کیسه‌ی صفرا، کبد و لوزالمعده. بیماری‌های مرتبط با این ارگان‌ها می‌تواند باعث معده درد شود. علائم همراه با درد معده می‌تواند به شناسایی علت اصلی و تشخیص درد معده کمک کند.

درد معده‌ی حاد به صورت ناگهانی بروز می‌کند و می‌تواند در اثر آسیب، باکتری، ویروس، استرس یا خوردن مواد تحریک کننده مانند الکل، داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID)، استروئیدها یا غذاهای تند ایجاد شود و اغلب موقتی است.

اگر درد معده زیاد است و بعد از غذا اتفاق می‌افتد، ممکن است علت آن ریفلاکس معده به مری، زخم معده یا سوء هاضمه باشد.

انواع درد شکم

از ویژگی‌های مختلف درد می‌توان برای تمایز دلایل اصلی درد معده استفاده کرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.