من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

فشار خون بالا و رژیم غذایی
طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ، 1 میلیارد نفر فشار خون بالا دارند. همچنین تخمین زده می شود که فشار خون بالا منجر به مرگ 7.5 میلیون در سال می شود که 12.8 درصد از مرگ ها را تشکیل می دهد.
چه چیزی به عنوان فشار خون تعریف می شود؟
فشار خون (AP) نیرویی است که توسط خون بر روی دیواره شریان ها انجام می شود تا به بافت های مختلف نفوذ کند. هنگامی که فشار خون را اندازه می گیریم ، دو مقدار را می گیریم: یکی بزرگ و دیگری کوچک: بزرگ به فشار اشاره دارد که عضله قلب منقبض می شود و به همین دلیل است که وقتی عضله قلب شل می شود و دیاستولیک نامیده می شود ، سیستولیک و کوچک گفته می شود. مقادیر عادی برای کوچک و زیر 80 میلی متر جیوه برای کوچک و زیر 80 میلی متر جیوه و برای 80/20 نوشته شده است. بالاتر از این حدود ، خطر عوارض سلامتی افزایش می یابد. ما فشار بیش از حد یا مساوی با 140/90 بیش از حد ولتاژ داریم.

چه عواملی در فشار خون بالا نقش دارند؟
فشار خون بالا یا ایدیوپاتیک است ، در حالی که از علت ناشناخته است یا ثانویه ، هنگامی که به دلیل بیماری دیگری مانند دیابت یا بیماری کلیوی ایجاد می شود. عواملی که در شروع فشار خون اولیه نقش دارند ژنتیکی و محیطی هستند. از جمله عوامل محیطی ، مهمترین آنها افزایش وزن بدن ، عدم فعالیت بدنی ، عوامل تغذیه ای مانند مصرف بیش از حد نمک ، کاهش مصرف پتاسیم و مصرف الکل ، سیگار کشیدن و استرس است.

در این مقاله به نقش وزن ، ورزش و رژیم غذایی در درمان فشار خون خواهیم پرداخت.

کاهش وزن و فشار خون بالا
مشخص شده است که وقتی ما 5 کیلوگرم کاهش وزن داریم ، فشار 4/3/3 میلی متر جیوه کاهش می یابد و هنگامی که از دست دادن بیشتر باشد ، نتایج در تنظیم فشار خون بهتر است ، همیشه در ترکیب با درمان فشار خون بالا. حفظ وزن سالم به همان اندازه مهم است. به همین دلیل ، یک فرد مبتلا به فشار خون بالا با مشکل وزن باید با یک متخصص تغذیه و متخصص تغذیه بالینی مشورت کند.

چه تمرینی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می شود؟
از نظر ورزش ، یک مطالعه نشان داد که پیاده روی به طور متوسط ​​2 میلی متر جیوه فشار را در بزرگسالان کاهش می دهد. در یک مطالعه دوم ، مشخص شد که ورزش هوازی بدون در نظر گرفتن کاهش وزن ، باعث کاهش AP سیستولیک 4 میلی متر جیوه و دیاستولیک AP به میزان 2 میلی متر جیوه می شود. بنابراین ، 30 تا 60 دقیقه فعالیت بدنی با شدت ملایم یا متوسط ​​برای بیشتر روزهای هفته توصیه می شود.

چه چیزی از نظر تغذیه ای برای فشار خون بالا توصیه می شود؟
از نظر رژیم غذایی ، فشار خون بالا توصیه می شود:

مصرف سدیم زیر 2300 میلی گرم در روز را که مربوط به 6 گرم نمک است کاهش یافته است. این منجر به افت فشار 2-8 میلی متر جیوه می شود. علاوه بر نمکی که به غذا اضافه می کنیم ، باید مواد غذایی موجود را نیز محاسبه کنیم. این امر باید مصرف غذاهای فست فود ، میان وعده های شور ، آجیل ، برش های سرد ، گوشت دودی ، پنیر ، زیتون ، سس ، مایع گوشت و مکعب ، غذای کنسرو شده ، کره شور را محدود کند. علاوه بر این ، آنها باید برچسب های غذاهای فرآوری شده را بخوانند و مواردی را که از نظر سدیم کم باشد (برابر یا کمتر از 0.1 گرم در 100 گرم مواد غذایی) انتخاب کنند. از ادویه جات و گیاهان می توان برای بهبود طعم استفاده کرد.رژیم غذایی سرشار از پتاسیم است. نشان داده شده است که پتاسیم با فشار خون بالا ارتباط منفی دارد. منابع پتاسیم شامل میوه هایی مانند موز ، پرتقال ، کیوی ، سبزیجات مانند گوجه فرنگی ، بامیه ، اسفناج و غذاهایی مانند شکلات و غلات کامل است.مصرف کافی کلسیم. منابع اصلی لبنیات ، بادام ، دانه کنجد و لوبیا هستند.غذاهای سرشار از منیزیم مانند سبزیجات دارای برگ سبز ، آجیل های غیراشباع و غلات کامل را میل کنید.حداقل یک بار در هفته ماهی بخورید.کاهش مصرف چربی های حیوانی.مصرف الکل متوسط. برای آقایان 20-30 گرم اتانول ، در حالی که برای زنان 10-20 گرم است. 20 گرم اتانول مربوط به 400 میلی لیتر آبجو ، 170 میلی لیتر شراب و 50 میلی لیتر نوشیدنی با کیفیت بالا است.مصرف قهوه متوسط.

درمان فشار خون بالا با عرقیات گیاهی

یکی از راه های درمان فشار خون بالا استفاده از قرص و دارو است اما عوارض جانبی دارو پا برجاست و نمی توان آن را نادیده گرفت از این جهت تصمیم گرفتیم مقاله ای برای آشنایی مردم با درمان گیاهی فشار خون تدوین کنیم.

درمان فشار خون

عرقیات گیاهی پایین آورنده فشار خون

در این نوشته به درمان فشار خون بالا با عرقیات گیاهی می پردازیم.

 زالزالک و نقش آن در درمان فشار خون بالا با عرقیات گیاهی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.