من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

متخصص تغذیه و فوتبالیست
فوتبال که یکی از ورزش های مورد علاقه اکثر مردم است ، به عنوان اصلی ترین ویژگی خود تغییرات شدت و نوع ورزش در طول مسابقه را دارد. به همین دلیل فوتبالیست ها باید از قدرت ، سرعت و در عین حال استقامت برخوردار باشند ، زیرا در کل در یک بازی حدود 10-13 کیلومتر را تحت پوشش قرار می دهند و بسیاری از اوقات این کار در شرایط بد آب و هوایی انجام می شود. برای رسیدن به این هدف ، علاوه بر آموزش مناسب ، باید برنامه رژیم غذایی نیز دنبال شود.

یک فوتبالیست در رژیم خود باید به چه مواردی توجه کند؟
مصرف کافی همه مواد مغذی (ویتامین ها ، عناصر کمیاب ، پروتئین ها ، چربی ها ، کربوهیدرات ها و غیره) ، پایه و اساس موفقیت فوتبالیست بلکه به طور کلی هر ورزشکار است. این امر تنها در مواردی حاصل می شود که غذاهای متنوعی در رژیم غذایی روزانه بازیکن وجود داشته باشد. مصرف کافی انرژی (کالری) نیز نقش مهمی ایفا می کند ، که باید نیازهای روز افزون هر بازیکن را به صورت روزانه پوشش دهد. بدون ذکر موارد فوق ، یک فوتبالیست دشوار است که با درخواست های یک مسابقه کنار بیاید ، حتی اگر او سخت تمرین کرده باشد. قبل از مسابقه نقش مهمی در رژیم غذایی یک فوتبالیست بازی می شود.

یک فوتبالیست باید قبل از ناهار به چه چیزی توجه کند؟
در طی یک مسابقه ، منبع اصلی انرژی کربوهیدرات ها هستند. متأسفانه بدن انسان فروشگاه کربوهیدرات زیادی ندارد که بتواند در حین ورزش از آن استفاده کند. به همین دلیل منابع اصلی کربوهیدراتهای ذخیره شده ، گلیکوژن ماهیچه ای و کبدی به سرعت کاهش می یابد (اغلب قبل از پایان نیمه اول) و در نتیجه باعث خستگی و کاهش عملکرد می شوند. از این رو:

مهمترین هدف رژیم غذایی قبل از مسابقه افزایش فروشگاه های گلیکوژن بدن است
چگونه می توان به این نتیجه رسید؟
این می تواند هنگامی حاصل شود که بازیکن:

3-4 ساعت قبل از مسابقه یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات بخورید.غذاهای سرشار از کربوهیدرات ها عبارتند از: نان ، اسپاگتی ، نان ، غلات صبحانه ، برنج ، سیب زمینی ، تمیز کننده ، حبوبات ، نخود فرنگی ، ذرت ، میوه و آب میوه ، شکر ، عسل ، عسل قاشق شیرینی و به طور کلی بیشتر شیرینی ها ، مربا و غیره از غذاهای پرچرب و مخصوصاً غذاهای سرخ شده خودداری کنید.از غذاهای پر فیبر مانند حبوبات ، نان سبوس دار و غیره خودداری کنید. زیرا می تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند. 20 دقیقه قبل از مسابقه مقداری نوشیدنی کربوهیدرات (5-10٪) مصرف کنید.مصرف آب در فواصل منظم ، همچنین برای جلوگیری از خستگی زودرس ناشی از کم آبی و هایپرترمی بسیار مهم است.
منبع : hamsartime.ir
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.