من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 کلسترول غذای خود را به عنوان دارویی تهیه کنید
شما آن را یا به عنوان کلسترول یا به عنوان کلسترول می شنوید ، اما همین ماده است! یک ماده چربی ، که اگرچه اغلب هنگام شنیدن آن ، ما را نگران می کند ، در واقع برای زندگی ضروری است!

این یک جزء از غشای تمام سلولهای بدن ما استبرای تولید هورمونها و صفرا بسیار مهم استدر پلاسمای خون گردش می کند و ...برای عملکرد سیستم عصبی مهم است
پس چرا ما از شنیدن آن مضطرب هستیم؟ دلیل این امر افزایش کلسترول کل و بد با خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است که در نهایت می تواند تهدید کننده زندگی باشد. برای اینکه از این فکر نترسید ، در این مقاله اطلاعاتی را که لازم است بدانید برای شما در اختیار شما قرار می دهم تا غذای شما در مقابل افزایش کلسترول به شما دارو تبدیل شود!

چرا ما اینقدر به کلسترول بالا علاقه داریم؟
بنا بر گزارش ها وی با بیماری قلبی عروقی ارتباط داشت. به طور خاص ، افزایش کلسترول یکی از اصلی ترین فاکتورهای خطرناک قلبی و عروقی و سکته مغزی است که به دلیل پلاک آترواسکلروتیکی که می تواند در عروق ایجاد کند منجر به انسداد آنها می شود. در اصل عروق ما را به عنوان لوله های الاستیک در نظر بگیرید که از طریق آن اجزای خون عبور می کند ، یکی از آنها کلسترول LDL ("بد") است. LDL می تواند به رگهای خونی متصل شده و اکسید شود و مورفولوژی آن را تغییر داده و سلولهای ایمنی بدن را به عنوان مهاجمی تشخیص دهد! بدین ترتیب سلولهای ایمنی بدن در نقطه ضمیمه جمع می شوند و خطر انسداد را افزایش می دهند ، در نتیجه قطع جریان خون و ایجاد سکته یا حمله قلبی ایجاد می شود.

اگر به احتمال زیاد به کلسترول بالایی مبتلا هستید ...
شما یک مرد هستیدسن شما پیشرفت کرده استشما سیگار می کشیدشما اضافه وزن داریدرژیم غذایی شما سرشار از چربی های اشباع و ترانس است.شما سابقه خانوادگی کلسترول بالا دارید.شما یک روزمرگی بی تحرک دارید.شما برخی از بیماریهای مزمن مانند دیابت ، کم کاری تیروئید ، نارسایی کبد ، سندرم نفروتیک یا نارسایی مزمن کلیه را دارید.شما داروهای خاصی مانند دیورتیک ها یا کورتیکواستروئیدها مصرف می کنید.
آیا رژیم غذایی می تواند سطح کلسترول را پایین بیاورد؟
عادتهای غذایی شما می تواند سطح کلسترول را کاهش داده و در نتیجه خطر قلبی عروقی شما را کاهش می دهد!
در حقیقت ، برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، هم مواد مغذی و هم غذاهای فرد مورد مطالعه قرار گرفته است ، همچنین الگوهای غذایی مانند رژیم غذایی مشهور مدیترانه ای. البته ، برای پایین آوردن کلسترول ، تصور خودکار که می تواند داشته باشد اینست که: "من خوردن غذاهای حاوی کلسترول را متوقف می کنم و به همین دلیل سقوط می کند." این تفکر فقط تا حدی مؤثر است ، زیرا درصد کمی از کلسترول حاصل از غذا می تواند بر کلسترول خون تأثیر بگذارد! بنابراین ، می توانید در رژیم غذایی خود غذاهایی داشته باشید که آنها را "ممنوع" بدانید ، مانند تخم مرغ و غذاهای دریایی. بیایید ببینیم مهمترین عناصر برای کاهش آن چیست؟

چگونه غذا به داروی شما تبدیل می شود؟
بر اساس برخی تغییرات کوچک اما بسیار مهم در رژیم غذایی شما ، همراه با کاهش وزن ، در صورت افزایش این میزان ، خواهید دید که کلسترول شما کاهش می یابد ، تا به حد ممکن برسید تا به حد طبیعی برسید. در برخی موارد ، پزشکان نیز دارو را توصیه می کنند ، اما ما از نقطه نظر کاملاً تغذیه ای خواهیم دید ، آنچه می توانید انجام دهید تا بهترین نتیجه ممکن را داشته باشید.

پایه غذاهای گیاهی
بسیار مهم است که رژیم غذایی شما به طور روزانه بر اساس غذاهای گیاهی باشد. وقتی می گویم منشاء گیاهی است ، منظور ما میوه ، سبزیجات ، حبوبات ، آجیل و دانه و غلات کامل (جو ، جو دوسر ، چاودار ، گندم) است که از آنها غلات صبحانه ، نان ، نان تست ، آجیل ، برنج ، جو دوسر ، quinoa ، trachanas ، ماکارونی و سیب زمینی. اگر رنگ سفید مصرف می کنید بر همین اساس پردازش شده ، مهم است که سعی کنید آنها را جایگزین کل یا موارد غیر عادی مربوطه کنید. علاوه بر این ، اطمینان حاصل کنید که میزان مصرف میوه و سبزیجات خود را به 5-6 وعده در روز افزایش می دهید ، با 1 وعده در 100 گرم سبزیجات یا 1 میوه متوسط. در مورد حبوبات ، به بزرگسالان توصیه می شود 3 وعده حبوبات در هفته مصرف کنند ،

چربی اشباع را کاهش دهید
برای کاهش کلسترول ، ما آنقدر به نوع چربی مصرفی علاقه ای نداریم. به طور خاص ، کاهش چربی های اشباع به کمتر از 10٪ کل انرژی دریافتی در روز ضروری است. چربی های اشباع شده در مواد غذایی با منشأ حیوانی مانند گوشت ، مرغ و پوست گوشت ، برش سرما ، لبنیات کامل و کره حیوانات در غلظت های بالاتر یافت می شوند.

همچنین جایگزین کردن چربی های اشباع شده با چربی های اشباع نشده (از منشاء گیاهی مانند روغن زیتون ، زیتون ، آجیل ، مارگارین سبزیجات نرم و سایر روغن های گیاهی) مفید است و حتی جایگزینی 1٪ آن نیز می تواند آن را کاهش دهد. خطر قلبی و عروقی 2-3٪!

از چربی های ترانس خودداری کنید
این چربی ها به دسته چربی های اشباع نشده تعلق دارند و عمدتاً در روغن های گیاهی وجود دارند که تحت عملیات حرارتی قرار گرفته اند ، مانند سیب زمینی سرخ کرده مانند سیب زمینی سرخ شده سیب زمینی سرخ کرده ، گوشت در فست فودها ، حلقه های پیاز و غیره و همچنین نان ها و شیرینی های آماده برای خوردن. مانند کیک ، کلوچه ، شیرینی پف دار. همچنین در غذاهایی که در مواد تشکیل دهنده خود بیان کنند حاوی چربیهای هیدروژنه یا جزئی هیدروژنه هستند . در صورت امکان ، کمتر از 1٪ از رژیم های غذایی این چربی ها مهم هستند!

استرولهای گیاهی را در برنامه روزمره خود بگنجانید
آنها عناصری هستند که به طور طبیعی در غذاهای با منشاء گیاهی مانند سبزیجات موجود هستند و مؤثرترین عامل رژیم غذایی برای کاهش کلسترول هستند.

به طور خاص ، ساختار شیمیایی آنها شبیه به کلسترول است و سلولهای روده "فریب" می شوند و به جای کلسترول ، فیتواسترول ها را جذب می کنند.
این منجر به کاهش کلسترول LDL "بد" در ارتباط با بیماری های قلبی عروقی می شود. اما چرا ذکر کردم که آنها مهمترین عامل تغذیه ای هستند؟ از آنجا که تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه 1.5-3 گرم استرولهای گیاهی می تواند LDL را 7 تا 5/7٪ کاهش دهد! با این حال ، از آنجا که تهیه غذاهای گیاهی بسیار مشکل است ، زیرا نیاز به مصرف مقدار زیادی دارید ، می توانید آن را نیز از غذاهای غنی شده مانند محصولات پرمصرف مخصوص ، شیر ، ماست و نوشیدنی ماست تهیه کنید ، جایی که حدود 2 گرم می تواند در آن باشد. از این غذاها 1-3 وعده میل کنید.

در نتیجه
در پایان ، در مورد کلسترول بالا ، رژیم غذایی می تواند یک داروی قدرتمند و مؤثر باشد که در دست شماست ... یا بهتر بگوییم بهتر بگوییم ، روی چنگال شما!

کتاب مقدس
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.