من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

من کلسترول خود را از دست دادم. و بعد
مشاهده

 
کاهش کلسترول بالا نیاز به تلاش و هرگونه حرکت در این جهت دارد ، من آن را مهم و ارزش پاداش می دانم! اما هنگامی که به سطوح مورد نظر رسیدید ، باید مسیری مهم اما روان تر را طی کنید: حفظ قیمت های هدف. تغییراتی که شما ایجاد کرده اید و شما را به سمت هدفتان سوق داده است ، برای حفظ و تبدیل شدن به بخشی از کارهای روزمره خود ، یعنی یک فکر / عادت خودکار ، خوب است. به عنوان مثال ، شما باید به طور خودکار فکر کنید ، "من ترجیح می دهم آن غذا را از غذای دیگر بخورم" یا "بهتر است به جای اینکه اتوبوس بروم ، به مترو قدم بزنم." من به بعضی از این عوامل می پردازم تا به شما دستورالعمل بدهم.

حفظ وزن سالم
اگر به این نتیجه رسیده اید که وزن بدن شما در حد نرمال باشد (وزن / قد 2 را تقسیم کنید. اگر قیمت بین 18.5 تا 25 باشد ، وزن شما طبیعی است) ، تبریک می گویم - با احتیاط و تنوع در غذای خود ادامه دهید! اگر هنوز هم بالا رفته است ، توصیه می شود که همیشه به کمک متخصص تغذیه خود ، که هدف نهایی را تعیین می کند ، تلاش کنید تا به حالت عادی برسید.


توصیه های رژیم غذایی برای حفظ سطح کلسترول
در اینجا همان توصیه هایی برای کاهش کلسترول وجود دارد. کاهش مصرف غذاهای حیوانی ، چربیهای اشباع و ترانس و افزایش مصرف غذاهای گیاهی و فیبر. به طور خاص ، مصرف غذاها را با چربی های حیوانی مانند کره حیوانات ، گوشتهای چرب و محصولات دارای چربی ترانس مانند کیک های آماده ، کیک پنیر ، شیرینی پف دار ، چیپس ، فست فود محدود کنید. در عوض ، مصرف روغن زیتون ، مارگارین نرم سبزیجات ، میوه و سبزیجات خود را پایه گذاری کنید (5-6 قسمت کوچک ، که در آن 1 میکرومتر به عنوان 1 میوه متوسط ​​یا 100 گرم سبزیجات تعریف شده است) ، آجیل ، حبوبات ، غلات سبوس دار ، سبوس دار ، شیر بدون چربی. و مرغ

برای کسانی که از شما سؤال می کنند که آیا می توانید تخم مرغ بخورید ، پاسخ " بله " است - از آنجا که به نظر نمی رسد کلسترول غذایی به اندازه خوردن چربی های اشباع و ترانس بر کلسترول خون تأثیر بگذارد.
به عنوان روشی برای پخت و پز می توانید از فر ، کوره ، بخار و به ندرت از ماهیتابه استفاده کنید ، مگر اینکه بدون چربی باشد ، در یک قابلمه نچسب. به طور پراکنده ، شکر ، شیرینی و شیرینی مصرف کنید و شیرین کننده های کم کالری را به عنوان جایگزین ترجیح دهید.

غذاهای کاربردی و فیتواسترول ها
در این دسته به فیتواسترول ها ، مواد تشکیل دهنده طبیعی در غذاهای گیاهی اشاره خواهم کرد و در توصیه های رسمی انجمن آترواسکلروز اروپا و یونان وجود دارد ، زیرا می توانند کلسترول LDL را تا 12٪ کاهش دهند. چه غذاهایی وجود دارد؟ توصیه 2 گرم در روز مطابق با 425 گوجه فرنگی ، 210 هویج ، 70 برش نان سبوس دار است ... بنابراین از طریق رژیم غذایی امکان پذیر نیست. بنابراین ، غذاهایی وجود دارد که در فیتواسترول ها غنی شده و ما آنها را کاربردی می نامیم ، مانند شیر و نوشیدنی ماست ، ماست و پخش کننده (به عنوان مثال مارگارین نرم).

حتی پس از رسیدن به هدف ، برای نگه داشتن کلسترول خود در حد کاهش یافته جدید ، ادامه مصرف این غذاها حائز اهمیت است!
مصرف الکل و کلسترول
اگر الکل مصرف نمی کنید ، نیازی به تغییر چیزی ندارید. اما اگر مصرف می کنید ، یک مصرف متوسط ​​را حفظ کنید ، یعنی 2 وعده الکل برای مردان و 1 وعده برای زنان (روزانه). طبق گزارش انجمن قلب آمریکا ، 1 وعده مربوط به 360 میلی لیتر آبجو ، 150 میلی لیتر شراب ، 45 میلی لیتر ویسکی / ودکا / لیکور 80 درجه الکل و 30 میلی لیتر ویسکی / ودکا / لیکور 90 درجه است. این مقدار برای مصرف روزانه است و در چند روز در هفته قابل جمع نیست.
رژیم لاغری فصل تابستان
بیشتر روزهای هفته را ورزش کنید
روزمرگی فعال را حفظ کنید. پیاده روی سریع 30-60 دقیقه در روز ، در اکثر روزهای هفته ، توصیه رسمی انجمن آترواسکلروز Hellenic است. همچنین فعالیت های گروهی زیادی (پیاده روی های سازمان یافته ، کلوپ های کوهنوردی و غیره) ، برنامه های ورزشی گروهی یا سالن ورزشی وجود دارد که ممکن است مورد علاقه شما باشد ، از ایروبیک گرفته تا رقص (از کندی ، سنتی و سریعتر). علاوه بر این ، حتی تغییرات کوچک می توانند تفاوت ایجاد کنند ، مانند استفاده از نردبان به جای آسانسور.

کنترل و کنترل کلسترول
مهم است که مرتباً شاهد قیمت های خود باشید تا بتوانید قیمت های خود را ببینید تا بتوانید بدون نیاز به اتلاف وقت ، تغییرات لازم را در رژیم و داروی خود ایجاد کنید و ناگهان دوباره شاهد افزایش باشید. جلوگیری از افزایش کلسترول بهتر و دردناک تر از بازگشت به روند درمانی است. در تلاش خود موفق باشید!
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.