من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

تأثیر سبک زندگی بی تحرک
چگونه یک سبک زندگی بی تحرک بر سلامتی تأثیر می گذارد؟
تحقیقات اخیر نشان داده است که سبک زندگی بی تحرک بدون توجه به اینکه فرد ورزش می کند یا خیر ، عامل خطر چاقی و بیماری های قلبی عروقی است. به نظر می رسد هرچه بیشتر در محل کار شخص نشسته و حرکت نکند ، بیشتر از این که فرد دارای اضافه وزن باشد یا نه ، در معرض خطر مرگ زودرس است. بنابراین اگر هرکدام از ما صرف وقت صرف نشستن در محل کار را کم کنیم ، کمک خواهد کرد. دولتها باید در این امر به یاری کارفرمایان و مشاغل کمک کنند. حتی استفاده از نردبان در محل کار برای انتقال از یک طبقه به طبقه دیگر احتمالاً اقدام مهمی است که در صورت اتخاذ به صورت گسترده توسط کارمندان ، می تواند در زمینه پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی بسیار به آنها پیشنهاد دهد.

آیا فعالیت بدنی می تواند کمک کند؟
شواهد دیگر حاکی از آن است که حتی اگر ورزش در ورزشگاه شدید ممکن است ناکافی باشد در صورت پیروی از سبک زندگی کاملاً بی تحرک باعث کاهش خطر مرگ می شود. این توسط تجزیه و تحلیلهای انجام شده در یک مطالعه بزرگ آینده نگر در ایالات متحده نشان داده شده است ، که در آن افراد بزرگتر از وقت آزاد در نشستن و فعالیت بدنی در رابطه با مرگ و میر در آن شرکت کرده و بررسی کردند. پس از تنظیم مصرف سیگار ، شاخص توده بدنی و سایر عوامل خطر ، نتایج نشان داد که زمان نشستن مستقیم با خطر مرگ در زنان و مردان ارتباط دارد. خاطرنشان شد که خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی عروقی (به عنوان مثال سکته قلبی ، سکته مغزی و ...) حتی بیشتر بود. نکته قابل توجه این است که که این افزایش شانس ها حتی در هنگام افزایش فعالیت بدنی افراد خاص (که در غیر این صورت کم تحرک بودند) تغییر نکردند. البته در مواردی که افراد مشغول انجام فعالیت بدنی نبودند ، خطر مرگ ناشی از نشستن حتی بیشتر می شود.

زمان حضور در مقابل تلویزیون چه تاثیری بر سلامت قلب دارد؟
تحقیقات دیگر نشان داده است که نظارت طولانی مدت در تلویزیون با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان همراه است. حتی در افرادی که بیشتر از 7 ساعت در هفته ورزش می کنند ، افرادی که بیش از 7 ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند ، در مقایسه با افرادی که تماشا می کردند ، خطر مرگ و میر ناشی از هر علت و بیماری قلبی را افزایش داده اند. 1 ساعت در روز. در حقیقت ، در ایالات متحده مشخص شده است که کاهش بیش از حد نشستن در کمتر از 3 ساعت در روز می تواند امید به زندگی این افراد را تا 2 سال افزایش دهد و تماشای کمتر تلویزیون (<2 ساعت در روز) می تواند مدت زمان را افزایش دهد. زندگی تا 1.38 سال

آیا همین موارد در مورد کودکان اعمال می شود؟
در مورد کودکان 7-15 ساله ، یک بررسی تحقیق نشان داده است که هرچه رفتار آنها کم تحرک تر باشد ، مشکلات بهداشتی بیشتری نیز از آن بوجود می آید. آن دسته از کودکانی که بیش از 2 ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند ، تمایل به داشتن وزن و چربی بالاتر بدن ، کاهش عملکرد ورزشی ، سطح عزت نفس پایین و عملکرد کلاس پایین تر دارند. همچنین شواهد کافی وجود دارد مبنی بر اینکه کاهش زمان نشستن در طول روز به طور مستقیم با خطر کمتری برای سلامت جوانان مرتبط است. توصیه می شود کودکان به ویژه کودکان بیش از 2 ساعت در روز از تماشای تلویزیون خودداری کنند.

از بین دیگر موارد ، تأثیر منفی قابل توجهی بر روی متابولیسم مشاهده شده است که بر روی سطح تری گلیسیریدها ، کلسترول ، گلوکز ، فشار خون و موارد دیگر تأثیر می گذارد.

منبع:  همسر تایم
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.